måndag 8 augusti 2011

Har varit här i över en månad

Hej min kära blogg som jag dissat aningens på senaste. Nu tänkte jag att jag ska börja skriva lite mer här för min mamma har klagat. Har inte haft något internet i lägenheten så det har varit lite svårt att uppdatera. Har fått gå till Starbucks varenda gång jag har velat använta intenet så det har varit lite omständigt. Men nu har jag i allafall betalat 40 pund för att kunna ha intenet i en månad i allafall tills vi fixat eget bredband :)
Lägenheten är i allafall väldigt mysig och speciell fast lite konstig. Den är så gammal så allting fungerar inte riktigt som det ska. Vår toalett läckte i över en månad tillexempel, och landlorden tog hit någon som fixade med den men de är ju så jävla snåla så de fixar inte en riktig rörmokare utan någon vaktmästare som inte kan ett skit istället. SÅ, våran toalett har blivit lagad ungefär fem gånger, och just för tillfället läcker den inte längre så det är ju skönt, men det är nog bara en tidsfråga tills den börjar läcka igen är jag rädd. Annars är det extremt engelskt här, heltäckningsmatta i varenda rum. HYGIENISKT OCH FRÄSCHT LIKSOM. Har i allafall lyckats skaffa en ordentlig dubbelsäng och sånt där men har fortfarande ingen gerderob, så det är världens bombnedslag över hela mitt rum! Sedan så har jag har ju faktiskt också redan hunnit hälsa på i Sverige, men lägger in bilder från det i nästa inlägg för annars blir det så mycket! Jobb har jag med, men bara deltid men jag har några intervjuer på G också så det ska nog gå bra. Nu orkar jag inte skriva mer men här kommer lite bilder på hur vi har det:


Hallen till vår lägenhet

Våran trädgård! det är som våran egna för det är bara vi som är där :)

Vi bor en minuts gångväg till Brighton beach :)

Carro och jag på OCEANA, lol

Det finns jättemånga mysiga restauranger här på gatan jag bor :)

Min syster hälsade på och vi gick på upptäcksfärd. Synd att det stormade och pissregnade bara :P

Vi åkte till Lewes

När min syster åkte hem så åkte jag på äventyr i London, Brighton ligger bara 50 minuter söder om London.

Och detta fotot tog jag idag. PRIDE festivalen är i helgen och Brighton är känt som the gaycapital of Europe, gaytätaste staden i hela Europa så jag tror det kommer bli helt galet i helgen faktiskt! :D

Det var allt för detta inlägget, Pusselipuss <3

Inga kommentarer: